понеделник, 15 октомври 2012 г.

Dejeuner de matin d' apres Jacques Prevert



Той си тръгва -
като в старата приказка
тихо,
без да пие кафе,
без да взема чадър и манто...
Само мислите ми го проследиха.
Имаше нещо смислено, но къде е то?
Той си тръгва -
няма такава история.
Всички думи отдавна са казани
и подредени.
Под дъжда, под шума на листата,
под вятъра,
ще покрия лицето си с шепи,
а очите все пак ще оставя отворени.
И ще видя
как той си отива в мъглата -
без да бърза,
защото е адски бесмислено.
Няма начин!
Не спирам да се надявам обаче
нещо в мен да се счупи,
нещо в него да плаче...

4 коментара:

  1. Радвам се, че тук мога да опозная и творчеството ти, Диана. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че нещо ти е допаднало, щом си тук :). Благодаря!

      Изтриване
  2. Толкова хубаво си го казала... аз нещо така ясно исках да изрека... а се получи само Пътеки по дъжда... един ден когато е готово, може би ще има частичка от това... Не спирам да се надявам обаче
    нещо в мен да се счупи,
    нещо в него да плаче...
    Благодаря ти за прекрасния стих. Вдъхновящ. Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че си харесала стихът. Дано да е вдъхновяващ и за теб - това най- много би ме зарадвало! Поздрави!

      Изтриване